måndag 23 januari 2012

Morötter, solsken och lite till!

Ännu en superskön dag i solen!!! Det är bara M som har problem med att filma och kasta in morötter i hagen samtidigt! Jag o Jim får våra i stallet för Jim är sååå gamig och vill ha allt! Vet ni vad det bästa är???? Det är så hiiiimla skönt att vara utan täcke och känna solen värma i pälsen!!! Gött! Vill tillägga ngt om igår ang. att känna in sig i hur vi mår. Man ska sluta tänka oxå. Inte så lätt för er människor, ibland så tänker ni alldeles för mycket. Använd lite mer känsla vetja ! Det där med känsla kan vara svårt för oss hästar ibland. När någon man tycker om försvinner så kan ju ingen förklara för oss varför??? Utom Emelie Cajs.. Hon fick förklara för Jim varför han inte kunde vara med sin älskade Elin längre utan komma till oss här på Lövås. Han var faktiskt riktigt deppig ett bra tag och det var riktigt synd om honom!  Det var synd om Elin oxå!  Ibland så är det väldigt synd om både oss djur och er människor. Men man får försöka att se ljuspunkterna, för de finns! Nu kommer ju Elin och hälsar på honom ganska ofta och det tycker han MYCKET om! Så här tyckte jag att han mumlade ibland i början: Jag är hos mig med mig. Du är hos dig med dig. Jag vill vara hos dig med mig. Du vill vara hos mig med dig. MAYDAY ! Nu tycker han att det är helt ok att bo här som tur är! Om Julle och Whitney inte var på samma plats så tror jag att det skulle låta likadant, de är riktiga polare! Ha det bra allihop därute!!!

Inga kommentarer: