fredag 27 januari 2012

Fina bilder och eftertanke. Minns o saknar.



Hej igen. De här fina bilderna på Amanda och Jack fick vi av Amanda häromdagen. Jättefina!! Amanda red mycket på Jack och tränade både hoppning och dressyr. En väldigt duktig tjej! Det hann bli ett par tävlingsstarter oxå på klubben. Jag vet att Amanda saknar Jack jättemycket och det är vi fler som gör. Men vilken tur att vi har så många fina bilder och minnen som vi kan glädjas åt! Igår träffade M Sara, hon och hennes syster Sanna red här när de var yngre, och när Kickan travade runt här på Lövås. En fin bild på systrarna med Kickan och Vilde Valle! Imorgon så bär det av till Uddevalla igen ( M alltså) jag får säkert inte följa med! Det är hoppträning för en Irländsk tränare som heter Kiran. Det är Jim's förra ryttarinna Elin som ska hoppa med Viktor.  Dagens klokord: Det är viktigare att vara en lycklig Människa (häst) än att ha lyckats!
Här kommer lite mer tänkvärda ord som M hittade någonstans och som jag tycker låter väldigt fint!

Vad är döden?
Egentligen inget märkvärdigt.
Jag har bara gått in i nästa rum.
Jag är fortfarande jag och du är du.
Vad vi var för varandra tidigare är vi fortfarande för varandra.
Tilltala mig med mitt vanliga namn.
Tala till mig på samma sätt som du alltid har gjort.
Förändra inte din röst.
Gör den inte extra högtidlig eller fylld av sorg.
Skratta åt samma saker som vi brukade skratta åt.
Låt mitt namn höra till vardagslivet,som det alltid har gjort.
Uttala det i lätt ton, utan spår av någon skugga.
Livet är likadant som det alltid har varit.
Dess betydelse har inte förändrats, det fortsätter oupphörligt.
Varför skulle jag vara borta bara för att du inte kan se mig?
Jag väntar på dig under en tid, någonstans mycket nära dig, alldeles runt hörnet.
Var lugn, allt är i sin ordning.

Henry Scott Holland




Inga kommentarer: