torsdag 26 januari 2012

Åh, vilken vacker Mimmi !

   Hejsan! Lite nya bilder idag. Åh, vilken vacker häst på översta bilden! Jag blir nästan lite småförälskad!  Ser så himla snäll ut oxå! Hon heter Mimmi och det var den hästen M red igår på ORK. Fröken Mimmi Maserati ( snygg racerbil) !  Hon har visst en massa krut under motorhuven och det gillar ju M!  Ha, det nog för att hon är för lat för att jobba med lite trögare hästar! Inte lat men bekväm säger J. Oj så rätt, fråga mig jag vet! Tänk er mig för några år sedan, när jag var ung (yngre) och rask, då var jag som en Ferrari, haha! Men vänta bara till det blir vår i luften, då vaknar jag nog till ordentligt ska ni se!!! Ja säger M, då blir du nog som en bättre beg. volvo!!! Fniss,fniss. Usch, vilken retsticka hon är! Men vad är det på bilden under snyggingen???  Hmmm, de tre lurviga sakerna känner jag igen, de är så långhåriga så jag undrar om all päls verkligen hinner ramla av innan nästa vinter!? Men vad är det i mitten som sticker upp? Tja, jag har hört att det finns Norska skogskatter................. måste va en vimsig Svensk skogstant som har irrat sig förbi och hälsat på i hagen! Gnägg,gnägg! Morsning!
Dagens kloka ord.
Friends are powerful medicine for the soul.

Inga kommentarer: