lördag 2 maj 2009

Kåjbåj med svaj!

Hej igen! Idag har jag fått följa med på en kul ridtur med mycket galopp och hopp över diken och träd! Tip-Top och Bolero var oxå med men jag var nog snabbast tror jag. Bolero hade en övermog........ eller övermodig kanske det skall vara, kåjbåj på ryggen. Han gasade på som tusingen på ängen men sedan så svängde det liksom och då hängde han liksom, ja, kåjbojen alltså, liksom lite på sidan av Bolero, nästan nere för räkning if you see wått aj miin ! Det såg jättttteroligt ut. När vi kom till ett ganska stort dike så fick vi hoppa över och jag tog ett väldigt graciöst skutt över! Bolero den mesen vågade inte alls, han tog en enkel väg över med bara ett fjuttskutt! Ha, killar alltså, mer säger jag inte!!!!! Nu går jag ut och äter i den nya hagen med massssssor av grönt gott gräs, det är så lätt att tugga när jag blivit av med den lösa tanden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej din gamla stofil!
Du vet inte hur en kowboj gör när indianerna kommer. Man böjer sig och skjuter från höften! Det är vad jag gjorde. Du såg väl inte ens indianerna med dina gamla ögon?
Jag är glad för din skull att du har tänder. Då kan du ha nytta av att munnen rör sig.
P.S. se upp för pilarna. D.S.

Bolero sa...

Hej kåjbåj! Ojjj vad jädd jag blir, kan bli skjuten av en pil! Böj och böj? Det såg jag inte, nej nej nej, ja munnen den går heeeela tiden! Godbaj!