fredag 8 maj 2009

Journalist besök till mig!

Hejsan! Idag var en konstig dag. Vi fick lite hö i stallet på morgonen och blev inte utsläppta som vanligt! Hrmph! Det betyder ungefär, vad nu då? Mutter, mutter, fast jag fick lite extra havre och blev borstad och putsad, klockan halv åtta på morgonen!?? Jag trodde att M hade blivit senil helt plötsligt eller bara fått ett smärre hjärnsläpp! Nej, det var så här att det kom en sådan där människa som fotograferar och skriver i tidningar, journalist eller vad det heter. Hon skulle fotografera mig och ställa några frågor?? Varfördådå sa jag, jo nu kom det där igen, det där som jag helst inte vill prata om, min ålder!!!! Vad är det nu med den som är så intressant, jag bara undrar?? Jag är en hästdam i mina bästa år och så har det alltid varit och kommer så att förbli, det har jag bestämt, så det så!!!! Men det skall föralldel bli lite kul att se hur jag tar mig ut i tidningen, ha, bättre än M iallafall för hon såg änna ut som en skata när jag kollade lite! Hon får nog inte vara med på bild tror jag, det är ju inte alla som är fotogeniqe som jag är !! Nej nu går jag ut i gräset och äter igen, hej så länge!

Inga kommentarer: