tisdag 5 mars 2013

Skuttigaste skuttet!

Lite putsning och frisering av Julle och Whitney inför dagens ridturer. Massor av vit päls på marken blev det!
Inte lika mycket putsning av mig och Jim men vi fick följa med ändå.  En tur till havet, men det såg konstigt ut. En massa isflak överallt så vi ville inte bada idag. Nä, jag gjorde en massa annat skoj istället! När vi skulle gå hemåt så fick jag världens tokfnatt! Det var för att det är vår och det är kul, jag har en massa spring i benen som bara vill ut! Först så gjorde jag ett jätteskutt och gick lite på bakbenen och var allmänt stökig så Lisa och M bytte kusar. Sagt o gjort, M på ryggen blev det. Hon trodde nog att jag skulle skärpa till mig lite men hahahahahahaha....................jag gjorde ett ännu skuttigare skutt så att M liksom flög upp i luften och hojtade! Gnägg,gnägg,gnägg så roligt har jag inte haft på mååååånga år!!  Du får INTE göra så med våra praosar och INTE med gamla halvsjuka tanter gnällde M. Har du verkligen inte förstått att hästar i din ålder INTE gör sådär! Det är sånt som unghästar håller på med! Tjat,tjat, jag har ju sagt att jag är ung i sinnet, det är bara det som räknas och inte en massa siffror på ett papper! Så det så!
Sen var det roliga slut. Jim och jag blev förpassade till hagen igen. Johanna hade med sig sin kompis Madeleine idag och Whitney och Julle fick gå med för att det skulle gå lite lugnare till väga. Det gick såååå bra!
Sist ut i det härliga vårvädret var Alma, Lova och Linnea. Lisa följer med och ser till att allt går som det ska! Duktigt jobbat alla tjejer!
Lisa och Lisa har en liten mysstund mellan hästjobben!

Inga kommentarer: