fredag 22 oktober 2010

Jag, en cirkushäst!

Hejhej. Nu är det väl adjöss med gräset! Men det är väldigt gott att rulla sig i snö!!! Prova får ni känna vetja! Det är lite väl tidigt för vinterväder tycker jag, hoppas att det inte kommit för att stanna än, jag vill ha mer grönt gräs! Igår när M skulle hämta mig i hagen så var jag allra längst bort och jag ville verkligen inte följa med in. Men Bolero och Tippen försvann längre och längre bort så jag var tvungen att skynda mig, jag la in högsta växeln och galopperade i nedförsbacke och när jag var nästan framme så sparkade jag en rejäl bakut!! Ni skulle sett M:s min! Idag har jag varit med om något skumt. Det kom några människor från en skola och sa att dom höll på att göra en cirkusfilm och att jag skulle vara cirkushäst, typ. Hmmm, hur är man då undrade jag. Jo, nu ska ni få höra. Jag fick en grunka på huvet som skulle föreställa en plym, det har jag sett att cirkushästar har. Den var lila, blå och gul tror jag, men mig lurar dom inte!!! Jag är helt SÄKER på att det var en dammvippa från det där Gökis som kostar 29.95. Förnedring säger jag, nejnej säger M, du var bara såååååå vacker! Okej då, säger dom det så, vi får väl se när filmen är klar. Nej, nu måste jag ut igen, det kommer en drös med människor och rider om en stund. Morsning.

Inga kommentarer: