söndag 15 november 2009

Fint besök idag!

Hej igen. Idag har jag haft fint besök! Min förra ägare som heter Torild har varit här och hälsat på mig, hon såg riktigt glad ut över att se mig igen och hon tyckte att jag var mig precis lik ! Det var roligt att höra, jag känner ju mig precis som alltid, i mina bästa år! Det blev fotografering ifrån höger och vänster, blev matad med en massa morötter i hagen, mumsigt! ! Hon berättade för M att jag minsann har haft en riktig filmstjärna på ryggen, ni vet den där Arn, ja egentligen så heter han Joakim Nätterkvist, jag bodde hos hans familj i min ungdom. Varför fick inte jag vara med i den där filmen? Det hade väl varit lika bra med en vit häst istället för den där svarta tycker jag, säkert hade jag sprungit fortare oxå!!! Det var tänkt att jag skulle ha fått föl i mina yngre dagar, men det blev inget fast jag var hos en snygg hingst i två månader. Men vadå, det är rätt så skönt att bara ha sig själv att tänka på, jag ser ju på M hur hon flänger och far med dom där människobarnen! Fast lite kul kanske det hade varit, det hade blivit en riktig panghäst det är en sak som är säker!

2 kommentarer:

Linn, Josefin F sa...

va coolt! inte visste jag att du hade bott hos honom...!

Bolero sa...

Nej du Linn, det är inte allt jag berättar. Det var min lilla hemlis! Men det var kul att bo hos familjen Nätterqvist, dom är väldigt duktiga med hästar!