tisdag 18 december 2012

Vilka resurser!

Men ser man på!  En nystängslad hage med gräs i som inte en enda kuse har varit och knaprat på innan!  Det är inte dåligt vilka resurser här finns! Hagen blev visst plöjd i somras och sedan sådd med nytt gräsfrö. Man tackar och bugar! Lite ofint att vända rumpan till kanske, men jag är mer intresserad av käket än av M idag!  Jim är oxå i hagen men han hittade en egen plätt lite längre bort. Inne i huset sprider sig de mest knepiga dofter! Grädde, smör, socker, choklad, sirap........... VÄLDIGT vad onyttiga människor verkar vara runt jultid!!!!!!! Vad håller de på med egentligen?????  Näe vet ni vad, tacka vet jag gräs, morötter, äpplen , knäckebröd o lite annat smaskigt godis, det verkar vara MYCKET nyttigare, så det så!
Den här härliga sommarbilden damp ner i brevlådan häromdagen. Någon har passat på att knäppa en bild av mig o M mitt i en av de skönaste dagarna vi hade i somras. Hmm, det är vad ni människor tycker ja!  För min del så föredrar jag nog lite mindre av solen och en smula svalare väder!  Tack för det fina kortet iallafall!  Det verkar som om vi får besök av en del sommarryttare i mellandagarna. Det ska bli kul att träffas igen!!

Inga kommentarer: