onsdag 7 mars 2012

Dax att vakna nu, det är bloggtime!

Det är till att vara morgontrött ser jag! Väldans slappa katter i det här huset! Jaså, han gick ut en LITEN stund! Sedan såg han att det var dax för dagens blogg och då fick jag släppa in den käre Batman för han ska alltid va med! Idag är det ett ganska ruggigt väder och det ska bli snö i natt sägs det. Då ska jag be M att hon tar in mig o Jim för jag vill inte vara ute om det blir busväder, så det så! Igår var det stora nagelvårdardagen. Hovis var här och satte skor på Murphys bakhovar för han är så skev i sina bakben och går snett så det var nödvändigt med skor. Han tyckte inte alls det var kul utan var ganska bångstyrig, ( ja, Muppen alltså, inte hovis) men till slut så satt skorna precis där de skulle. Vilken tur att det finns så duktiga hovslagare! M var oxå och fixade en hovspricka....... eller heter det nagel kanske? Hmmm.... undrar om hon var lika besvärlig som Murphy??? Ja inte vet jag, hennes naglar såg hela o fina ut iaf!

Inga kommentarer: