söndag 6 april 2014

Ridkalas och lite till!

Hejsan. Idag har det varit fart och fläkt här och först ut var Julia som red på Gido.
Emily följde med och hon red Murphy.
En tur i skogen och en stund på ridbanan med Emily på Julle, Jonna på Gido och Kajsa på Murphy som var lite småbusig idag och ville inte riktigt göra som Kajsa ville, men väldigt fint jobbat med Murphy, Kajsa!
Emily har varit här hela långa dagen så hon tog med Valle på en körtur. Skoj, sa Valle!
Nu är det dax för födelsedagskalasridning, oj, det var ett låååångt ord!
Jag fick äran att bära på födelsedagsbarnet som heter Johanna, kompisarna Madeleine, Vendela och Emma var med och " kalasade", åh, vad det var kul att få följa med!
Hela gänget på väg, Valle och Emily visar vägen! Oj, vad vi fick galoppera med tjejerna!
Barbackaridning till hagen efter avslutad ridtur, grimma och grimskaft funkar bra, M är med och håller ett öga på kusarna, Julle var väldigt ivrig att komma till hagen och ville inte stå stilla för fotografering!
Hmmm, här har någon minsann varit och gjort kalasfint för tjejerna med mat och fika, dukat bord med "hästduk" och matchande tillbehör! Kan det vara någon snäll mamma tro? Åh, så fint, jag skulle oxå vilja ha kalas!
Titta, det är ju jag! Visst är det väl en kladdkaka som föreställer mig på pricken!!! Den var säkert jättegod!
Prisutdelning efter diverse lekar och målning av mina gamla skor avslutar ett jättemysigt kalas för Johanna! Tack för idag alla härliga hästtjejer!!!

Inga kommentarer: