lördag 13 april 2013

Mest vårtäcken!

Tjena! Inte så mycket vårtecken men desto fler vårtäcken! Bäst att Julle har täcket på, för imorgon ska det ridas. Det är lerigt värre i hagarna och då vet vi ju vilka kusar som brukar passa på att ändra färg! Hmm, nä inte jag inte!

Tänk om det hade funnits någon ryttare som kunde rida den här kusen regelbundet! Han behöver en rutinerad, lite större ryttare som är orädd och som rider disciplinerat, regelbundet, lugnt och bestämt. Då skulle den gode Valle bli hur bra somhelst!  Det är inte läge att rejsa och låta honom hetsa upp sig. Då blir han stollig! Hästar med ett hett temperament ska ridas därefter. Det finns ett par till som det hettar till hos ibland och det är Whitney o jag , trots att jag börjar bli lite till åren. Då gäller det att inte släppa iväg oss i flygande fläng, utan att rida lugnt och sansat med kontroll! Det kan kännas lite tråkigt ibland tycker jag. Men å andra sidan så kan jag ju springa hur mycket jag vill i hagen!
Två kompisar i sommarhage!

Inga kommentarer: