tisdag 9 oktober 2012

Grattis Åsa !

Hejsan. En härlig bild när vi är i vattnet och plaskar! Det har varit en lugn dag. Vi har skrotat runt i hagarna och slappat efter helgens arbete. M har målat lite i stallet och om hon lägger på ett kol så blir det nog klart lagom till helgen, yippeeee! Ser ni Åsa som sitter på Jim? Vi önskar henne lycka till och säger grattis, för hon har nämligen blivit med häst! Hon brukar mest rida på mig men nu så har hon skaffat en alldeles egen kuse, den är säkert jättefin! Jag och de andra ska hålla hovarna för henne den 20 oktober för då ska hon rida KM i dressyr på sin häst, det är på Storås ridklubb i Göteborg. Hmmm, undrar om inte M oxå har nåt sånt på G? Hon ska iaf låna ett par vita ridbyxor av Jennie. Kan ni tänka er att jag faktiskt har tävlat i dressyr när jag var lite yngre? Man ska springa hit och man ska springa dit, kröka på nacken, sprätta med benen och se lite fisförnäm ut och så sitter det till råga på allt en "gubbe" eller en "tant" och delar ut poäng på vad man gör!!!!!!!!!! Ja, de där människorna ,de hittar på alla möjliga konstigheter! Men om man gör det just bara för att det är kul så är jag med på noterna och så vill jag bli uppskattad och respekterad för det jag presterar när jag gör mitt bästa, även om jag inte hamnar högt upp i resultatlistan! Så borde det alltid vara både bland oss hästar och er människor!  Det är faktiskt ganska roligt att komma ut och träffa lite andra kusar och människor ibland!  Ha det gott och sköt om er!

Inga kommentarer: