torsdag 17 december 2009

Jack´s sista dag.

Hej. Hu vilken vinter det blev! Men ganska fint med snö. M har givit mig uppdraget att tala om att Jack har vandrat till dom evigt gröna ängarna idag. Han somnade in med nosen i en stor hink med havre och äpple, det gick snabbt och smärtfritt. Det stormade ofta kring den killen, så också idag, vädermässigt. Hans ande svävar nog bredvid Kickans och dom andra som knatat runt här. Jack´s kropp ligger begravd bredvid Kickan´s, så vi kan morsa på dom lite när vi rider förbi. Till våren så får vi väl plantera något fint där han ligger. Så är det här i livet, bäst man lever skall man dö, men han har haft ett bra liv här medan han levde. Det känns lite konstigt att jag är kvar, det är så många hästar som har försvunnit till andra sidan sedan jag kom hit. Jag har haft tur som varit så frisk i hela mitt liv, det är inte alla förunnat och det är jag väldigt tacksam för! Nu är timmen sen och jag tror att jag går och lägger mig och drömmer om Jack lite, hej så länge.

Inga kommentarer: