lördag 2 november 2013

Duktig Baraka!

Hejsan! Idag har M varit ute och " slarvat" ! Jag förstår inte varför jag aldrig får följa med när det är tävling på G ??!!!! Nä, säger M, det räcker med en halvpanchis , hmmm,  tror det betyder pansjonär eller nåt sånt. .Hur stavar du egentligen säger M ?? Som en häst travar....typ. Vadå, säger jag!? Pigg som värsta unghästen e jag ju! Jaja, säger M, det hjälper inte, du får stanna hemma! Nåväl, det har varit KM i dressyr på Ork och Baraka var superduktig och blev 2;a i L:B klassen för lektionsekipage. Duktig häst! Fin e han oxå!
När M kom hem igen så mötte hon de här två glada tjejerna, Ebba och Mia! De har precis släppt ut mig och Jim i hagen efter en härlig ridtur! Äh, det var nog tur att jag var kvar hemma annars hade jag ju missat det!
Hjälp vad läskigt! Det här gänget strök omkring runt knutarna! Hmm, jag tycker att det är något bekant med dem på något vis????????? De fick lite godis i korgen av M. Då håller de sig nog lugna en stund så att jag hinner krypa in i stallet!

Inga kommentarer: