måndag 9 maj 2011

Vilket underbart väder!

Hejsan i det sköna sommarvädret! Underbart att vara häst just nu! Grönt gott gräs, solsken och lagom varmt! kanske lite hett mitt på dagen men det får man stå ut med, det finns ju skugga! Igår orkade jag inte skriva men det var en hel drös med små barn här och red och idag har Wilma visat framfötterna både på sig själv och på Julle! Väldans vad det såg fint ut säger M! Julle i världens form med Wilma vid tyglarna och han flög över hindren som värsta tävlingshästen! Imorgon kommer det två tjejer som ska göra operation dagsverke här, hoppas att jag får följa med ut på något kul då! Just D, fick just en hälsning från en tjej som lärt sig rida här som varit i England och ridit. Hon fick visst rida på en väldigt fin f.d. avelshingst från Holland som var med som reservhäst till scandinaviumtävlingarna för några år sedan. Åh vad jag måste ha lärt henne bra, jag är ju en sådan fin häst att lära sig rida på! vadå, säger M, din lilla skrytmåns! Det är väl inte bara DU som är lektionshäst här!!! JAJA, kanske det, Men lite bra är jag väl??? Jodå, det är du visst säger M men lite ödmjukhet har aldrig skadat någon. Hmmmm, vad betyder det???? Morsning iallafall!

Inga kommentarer: